Сумським районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді у «Школі батьківства» при Сумській центральній районній клінічній лікарні систематично проводиться соціально-педагогічна робота з вагітними жінками з метою формування у них відповідального батьківства. Адже вмінню виховувати дитину потрібно вчитися заздалегідь до її народження. Оволодіння методами та принципами сімейного виховання повинно бути одним із основних завдань, яке потрібно ставити перед собою молодим батькам.
Однією із важливих тем у виховному процесі є «заохочення» та «покарання» дітей у сім’ї. Ця тема стала предметом обговорення під час чергової зустрічі працівників Сумського РЦСССДМ із майбутніми матерями. У роботі групи взяли участь студенти Сумського ДПУ ім. А.С.Макаренка.
Молодим жінкам було розкрито головні принципи використання цих методів. Було наголошено на тому, що покарання є допоміжним методом виховання. Ні в якому разі не можна допускати прилюдного осуду та тілесних покарань, які сприймаються дитиною (і це цілком логічно) як образа, приниження її гідності. Позитивних результатів від таких покарань чекати не доводиться. Вони викликають лише злість, замкненість, грубість, ненависть до батьків, до інших людей. Покарання має бути об`єктивним, справедливим, усвідомлюватись дитиною.
Заохочення як виховний засіб більш діюче. Якщо покарання лише зупиняє погані вчинки, то заохочення орієнтує на гарні і закріплює їх. Під заохоченням не можна розуміти цукерки, футбольний м’яч чи велосипед за шкільні успіхи. Краща нагорода для дитини – усвідомлення того, що вона принесла радість рідним людям, а подарунок у додачу лише символізує це.
Безумовно, виховання – важка праця, яка значною мірою обумовлена батьківською любов’ю, знаннями, навичками, досвідом.
|