15 грудня 2014 р. у Конотопському міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді відбулось засідання Клубу прийомних сімей. Інтерактивне заняття пройшло під назвою «Виховуйте дітей власним прикладом».
Звичайно, що не існує готових рецептів і моделей виховання, особливо словесних, які б застосував як чарівну паличку, і вже дитина вихована й слухняна. А от прислухатись до рекомендацій про те, що дитина як дзеркало відображає поведінку і приклад своїх батьків, аж ніяк не буде зайвим. Адже дитина на підсвідомому рівні засвоює і копіює манери сімейного спілкування, дозвілля, побуту, гарних чи поганих звичок і багато іншого саме із сім’ї.
Але що ж потрібно робити з дитиною, якщо вона не слухається? Звідки береться батьківський авторитет, як він організується, як його завоювати та відрізнити дійсно справжній від помилкового, заснованого на штучних принципах? Як ставитися до шкільної оцінки в сім’ї і зробити так, щоб ставлення батьків позитивно вплинуло на дитину, а не ще більше її пригнічувало?
Ті батьки, у яких діти «не слухаються», схильні іноді думати, що авторитет дається від природи, що це - особливий талант. Якщо таланту немає, то й зробити нічого не можна. Ці батьки помиляються. Авторитет може і має бути організований у кожній родині, і це навіть не дуже важка справа.
Про це та багато іншого говорилося на занятті. У вигляді відеопрезентації увазі батьків представлено типи батьківських авторитетів, наголошено, що у взаєминах з дітьми вони мають вміти допомагати їм емоційно долати ситуації, пов’язані з ситуаціями успіху/неуспіху, зокрема зі шкільними оцінками. Також у формі пантоміми проведено гру «Хто я? Мій життєвий девіз!»
Учасники заходу могли поділитися враженнями від почутого, порівняти з типом виховання та манерою завоювання авторитету у дітей у своїх нинішних родинах та який тип батьківського авторитету мали у своєму дитинстві. Батьки залюбки згадували про сімейні традиції в поколіннях своїх батьків, дідусів, бабусь і що найбільше вплинуло на формування майбутніх звичок, вмінь, поглядів, здібностей і чи стало це в нагоді в дорослому житті, в реалізації життєвих планів нині.
|